Известие

Collapse
No announcement yet.

Скоростен лост - заяжда

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Скоростен лост - заяжда

    Здравейте, имам следния проблем с лоста за скоростите.
    При студена кола или когато не е карана, всичко е наред. Когато обаче загрее при изключване от скорост лоста не се връща в стандартното положение - между 3 и 4 четвърта скорост, а застава под или над предавката от която е изключен. Например карам на втора, изключвам и лоста остава над втора, карам на пета изключвам от скорост и лоста остава под пета.
    Опитахме да напръскаме жилата, за да се движат по свободно, но проблема остава.
    колата е Алфа 156 1.9mjet SW - 2005 г. 110 KW

  • #2
    При мен го има същия проблем, без значение загряла или не (алфа 147 1,6). И мисля, че е от пластмасовия корпус на скоростния лост. При 156 този корпус се продава отделно, но при мен върви цял комплект само.
    Нека все пак някой от колегите да каже дали съм прав, че е от корпуса.
    147 1,6 105к.с. 2002г.

    Comment


    • #3
      Тука са описали как се оправя проблема.
      http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...em-bushes.html

      Comment


      • #4
        Пластмасата се маже с маргарин от тоя дето си мажеш филиите.....
        Alfa Romeo 146 1.6 t.s.

        Comment


        • #5
          Мерси @zombiran за линка. Аз също четох, евентуално там да е проблема, но останах с впечатлението, че трябва да се смени цялата част Gear selector plate, като тази от прикачения файл, но явно може само с маншончетата да мине
          Attached Files

          Comment


          • #6
            ...
            Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 14:12.

            Comment


            • #7
              На това място ръждясва механизма, където влизат жилата. Разглобява се, маха се раждата със шкурка и се намазва с грес + втулките. В eBay co uk ги продават, ако не може да си намериш тука. Знам го понеже и мен ме чака от скоро тази операция, но ме марзи много сега

              Comment


              • #8
                мерси отново, прикачен е файла от чуждия форум, за по-нагледно
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Здравейте. Аз имах същия проблем на моята 147 ца. Взех си тези пластмасови втулки трябват ти 2 наброй но в комплекта са 5 цената на една таква е 3.5 лв аз чаках да дойдат от Италия 1 месец но сега вс е ок след като ги монтирах в сервиза. За рабита ми всеха 20 лева дано да съм бил полезен. Поздрави

                  Comment


                  • #10
                    По принцип и аз имам същия проблем, но явно само когато навън е мокро. По-миналия уикенд в дъждовете минах през едни сравнително големи локви и явно се беше намокрил механизма, та запече доста здраво. Както бяха няколко дъждовни дни по ред му трябваше около седмица да изсъхне, та да почне лоста да се връща нормално.


                    Comment


                    • #11
                      Здравейте.
                      Аз имам 156, 2003г., 1.9
                      При мен заяжда задната. Има случаи в които трябва 5-6 пъти да натискам и пускам съединителя за да влезе скоростта както трябва. Казвам това, защото за мое щастие в повечето случаи от втория път става. Но ВИНАГИ при отпускане и натискане на съединител. Ако държа съединителя и пробвам отново задна скорост(да не би случайно да не съм уцелила) не става...
                      Тук същия проблем ли имаме или ще да е нещо друго?
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V; 140HP 2003 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Обезвъздуши си системата на съединителя. Имах същия проблем и така се оправи. Зимата става и по зле, все едно нямах съединител. Мислех, че ми е за смяна съединителя, но след тази манипулация карам вече 2 година. Провери това първо, преди да сменяш каквото и да било.

                        Comment


                        • #13
                          Zombiran, благодаря ти много.

                          ---------- Post added at 16:55 ---------- Previous post was at 16:53 ----------

                          Само да добавя, че моят съединител може и да е за смяна. Защото по запознати от мен в тази област казаха, че отлепя от по голямо растояние(първо ще направя това което предложи де :P).
                          А кога трябва да се сменя съединител?
                          Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 16V; 140HP 2003 sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Имайте в предвид, че задната не е синхронизирана и е нормално понякога да не иска да влиза, в повечето случаи е достатъчно да мръднете 2 см напред и влиза като пирон в кисело мляко


                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от acho_ Покажи съобщение
                              Имайте в предвид, че задната не е синхронизирана и е нормално понякога да не иска да влиза, в повечето случаи е достатъчно да мръднете 2 см напред и влиза като пирон в кисело мляко
                              При jtd е синхронизирана и задна.
                              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                              Comment

                              Working...
                              X